Poznaj opisy gier finałowych Larpowych Laurów 11.08.2017


Bestie

Kamil Rauch

XIX-wieczny Londyn. Z inicjatywy najwyższych kręgów władzy powołany zostaje zespół, mający przerwać serię makabrycznych zbrodni. Ponura opowieść detektywistyczna z elementami horroru. Historia patologicznej „rodziny” i dążenia do celu bez względu na koszty. Każdy uczestnik wciela się w dwie postacie, plus ewentualne epizodyczne: Równolegle budując historię wiktoriańskich śledczych i gangu młodocianych uliczników; odpowiednio prowadząc dochodzenie i samodzielnie interpretując poszlaki w odgrywanych retrospekcjach.

Headline

Paweł Jurgiel i Aleksander Tukaj

Larp o dziennikarzach, o prasie i o obrazie świata jaki kształtują media. O kłamstwie w dobrej wierze, o niewygodnych faktach, o ludzkich podwodach stojących za czymś na wskroś ideologicznym. To gra o dylematach zaangażowanych ludzi, o napięciu, stresie i odpowiedzialności. To gra w którą można zagrać żeby opowiedzieć dramatyczną historię lub żeby poczuć niepewność, rozdarcie oraz być może odrobinę odwagi czy poczucia spełnionego obowiązku. To nie jest larp o spisku, thriller polityczny, ani gra akcji. Nie będzie tu wielkiej intrygi do rozpracowania. Będzie wybór między mówieniem tego co powiedzieć należy, co powiedzieć się chce i co ma szansę być obiektywną prawdą.Osią opowieści będzie rzeczywisty konflikt zbrojny i przemoc jaką za sobą pociągnął. Role na larpa są przygotowane z góry i narzucają postaci pewien zestaw zachowań i poglądów. Wraz z rolą każdy z graczy otrzyma zestaw drobnych rekwizytów. Stroje nie są wymagane, jednak dla lepszej immersji proponujemy ubiór dopasowany do realiów ( lata 70’-80’, realizm, Europa, casual/business).

„O dwóch takich co weszli do stawu, a wyszli z jeziora” – Natalia Rożek i Grzegorz Woźniczko Jest rok 1917, cały świat pogrążony jest w ogniu wojny. Cały? Nie! W jednej z wiosek w Walijskiej Krainie Jezior drzewa wciąż są zielone, ptaki śpiewają a William Pijak co sobotę leży pod pobliskim pubem. Nasi bohaterowie wiodą spokojne życie z dala od frontu. Na horyzoncie pojawiają się jednak niespodziewani goście, których obecność może wpłynąć na wszystkich mieszkańców wioski, nawet tych, którzy mają dopiero powrócić do swojej małej ojczyzny.

Pewnego razu w kosmosie

Artur Woźniak

Pogranicze. Daleko, daleko od centrum galaktyki od centrum ludzkości. Szemrana stacja kosmiczna, szemrany bar i jeszcze bardziej szemrane towarzystwo – kosmiczni cowboje, przemytnicy, górnicy, stróże prawa i złoczyńcy. Każdym ma swoją historię – jeden pragnie bogactwa, drugi przed czymś ucieka, trzeci kogoś szuka. Wszyscy spotykają się w barze na kielichu przy dźwiękach szafy grającej. Jeden wieczór, dziesięć historii, alkohol, muzyka i palce świerzbiące do spustu.

Podczas tego larpa gracze wcielą się w kapitanów statków kosmicznych spędzających wieczór w barze gdzieś na pograniczu znanego świata. To tereny niebezpieczne, pełne bandytów, przemytników i ludzi spod ciemnej gwiazdy. Słowem postaci graczy – kosmicznych cowboi. Szybkie pieniądze i niewiele oporów moralnych. Prawo jest tu słabe i przetrwanie zależy od własnego spryty i szybkości z jaką wyciągasz broń. Jeśli lubisz głośną rockową muzykę, klimat kosmicznego pogranicza i filmy Tarantino to jest gra dla Ciebie.

Wyobraźmy sobie…

Jędrzej Manikowski i Weronika Pęter

Kim są bohaterowie dziecięcych zabaw? Czy tylko marionetkami poruszanymi przez ich twórców, czy może osobami z pomysłem na własne życie? Przenieśmy się do świata wyobraźni i wraz z postaciami, które niegdyś sami stworzyliśmy, zastanówmy się nad tym, czy charaktery muszą być czarne albo białe, a także, jak mogłyby się potoczyć ich alternatywne losy. Sprawdźmy, co kryje się we wnętrzu zabawy, kiedy nikt nie patrzy. Gra składa się z trzech aktów i zawiera elementy freeformu.

GRA REZERWOWA: „Kompot ze śliwkami”

Dorota Korsak, Patryk Kulpok, Joanna Płaszewska, Aleksandra Sokólska

Larp w konwencji science-fiction opowiadający o zderzeniu codziennego życia przeciętnej rodziny z nieznanym. Znaczna część gry wymaga odgrywania z zasłoniętymi oczami. Wieczór. Rodzina przy kolacji oczekuje powrotu dawno niewidzianej krewnej. Spotkanie zostaje przerwane pojawieniem się zupełnie innych gości – dwóch pozaziemskich podróżników, żyjących poza czasem. Obcy pozwolą rodzinie spojrzeć na świat ze swojej perspektywy i przeżyć na nowo zdarzenia z przeszłości.