archipelag

ARCHIPELAG

„Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułamek kontynentu, część lądu(…)”

Sesja RPG nigdy nie jest dziełem jednej osoby. Mistrz Gry może stworzyć scenariusz, zarysować świat opisami, ale nie może mówić w pustkę. Jak istnienie teatru tak zaistnienie sesji RPG uzależnione jest od dwóch stron: nadawcy i odbiorcy. Ale – odbiorcy aktywnego. Mistrz i gracz wspólnie tworzą opowieść.

Ale na tym nie koniec. Postać w opowieści nie funkcjonuje samotnie, a gracz rzadko gra w pojedynkę. Powstaje nowy, skomplikowany twór – drużyna. Drużyna, której sprawne współdziałanie pozwala na gładkie toczenie się opowieści. Czy gracze zdecydują się na współpracę czy też będą działać przeciwko sobie – to już inna kwestia. Rzecz w tym – czy dadzą sobie wzajemnie pole do działania, wykorzystają okazje, nawiążą interakcję. To prawo i obowiązek gracza: graj i daj grać innym.

Sprawnie działająca drużyna musi umieć podzielić przestrzeń działania tak, by starczyło jej dla wszystkich. Musi umieć słuchać i umieć wykorzystać świat, który oferuje jej MG. Musi zaangażować się na tyle, by świat ten współtworzyć poprzez własną postać, poprzez wspólne wczucie, budowanie klimatu.

Jako gracze spotykamy się z różnymi graczami, z jednymi gra nam się łatwiej z innymi – nie. Konkurs ma dać okazję graczom, którzy potrafią współpracować. Bo przecież sesja (najczęściej) nie jest dla jednej osoby. Często tworzą się drużyny grające razem długie kampanie – to dobry czas, żeby je pokazać. Nietypowe okoliczności konkursowe pomogą odświeżyć myślenie i rozwinąć skrzydła.

Jest to także dobra okazja i zabawa dla spontanicznie tworzących się drużyn: bratnich dusz, które dopiero się poznały, rzadko spotykających się znajomych, albo „przyjaciół poprzez sieć”. Nowe okoliczności, dawka adrenaliny i czekający na was Mistrzowie – z opowieściami, które powinny być opowiedziane… Opowiedzcie je. Zapraszamy!