Zajmuje się antropologią kulturową, sound studies, twórczością Stanisława Lema, poezją dźwiękową, muzyką eksperymentalną, horrorem, fantastyką naukową i afrofuturyzmem. Wykładał gościnne na: University of North Carolina at Chapel Hill (2018), Guangxi Normal University, Guangdong University of Foreign Studies, Tianjin Normal University (2016). Realizował nagrania terenowe w Finlandii, Francji, Portugalii, Chinach, USA, Maroku i na Jamajce. Uczestnik projektów badawczych Towards a Global History of Music oraz Reggae Research Network. Członek Komitetu Nauk o Kulturze PAN (2020-2023). Autor monografii: „Literatura i nierozum. Antropologia fantastyki grozy” (Toruń 2009), „Nasłuchiwanie hałasu. Audioantropologia między ekspresją a doświadczeniem” (Toruń 2014), „Wola nie-wiedzy. Horror postmodernistyczny czy groza późnej nowoczesności” (Toruń 2020); współautor (z Katarzyną Marak i Miłoszem Markockim) książki „Gameplay, Emotions and Narrative. Independent Games Experienced” (Pittsburgh, 2019).