EnglishPolish

Stany Zjednoczone, Finlandia, Niemcy, Dania, Singapur, Hong Kong, Wielka Brytania, a teraz…

...BOOM! TETRIS DLA POLSKI!

Już niedługo okaże się, kto naprawdę “jest dobry w te klocki”. Wszystko dlatego, że Copernicon, wraz z polskim oddziałem Classic Tetris World Championship organizuje wydarzenie dla Ludzi, Którzy Mają Poukładane, na które złożą się czwarta edycja Mistrzostw Polski w Tetrisie Klasycznym oraz pierwsza edycja na żywo-Mistrzostw Polski w Tetrisie Nowoczesnym!

 

Jeśli tylko Tetris nie jest Tobie obcy, wyrusz do Nas! Sprawdzimy się we flagowych wersjach tej jednej z najczęściej sprzedawanych gier. Na zwycięzców zaś czekają atrakcyjne nagrody!

O co chodzi?

W 1985 roku rosyjski programista, Aleksiej Pażytnow, w zaciszu jednego z wielu radzieckich biur stworzył niezwykłą grę logiczno-zręcznościową. Tetris – bo to o tej grze mowa – przebił się przez Żelazną Kurtynę i szybko stał się jedną z najlepiej sprzedających się gier na świecie.

 

Proste zasady oraz rosnący poziom stawiający przed graczem kolejne wyzwania spowodował, że gra do tej pory utrzymuje popularność. Gracze z całego świata próbują swoich sił, by osiągać coraz wyższe wyniki.

 

W 2009 roku w sieci pojawił się film, w którym Harry Hong osiągnął wynik 999,999 punktów na kultowej konsoli NES – jakiś czas później pojawiły się kolejne osoby, które także osiągnęły tzw. Maxout. Jak teraz porównać najlepszych? To poskutkowało powstaniem turnieju sprawdzającego najlepszych z najlepszych: Classic Tetris World Championship.

 

Turniej tej trzymał się ubocza. Finał z 2016 roku znalazł się jednak wśród setek filmów promowanych przez algorytm YouTube. I wtedy Tetrismania zaczęła się na nowo…

 

https://www.youtube.com/watch?v=DdfRQjb5o9k

 

2019 rok, stał się rokiem, w którym pierwszy gracz z Polski osiągnął już wcześniej wspomniany Maxout. Stał się też rokiem, w którym krajowa scena po raz pierwszy – właśnie tutaj, w Toruniu – spotkała się twarzą w twarz. Okres “pandemiczny” scena nie dość, że przetrwała, to jeszcze wyszła z niego o wiele silniejsza – efektem były rekordowe (54 uczestników!) polskie kwalifikacje do Mistrzostw Świata w tym roku. Historia zatacza koło – najlepsi gracze Tetrisa po raz drugi spotkają się na Coperniconie, by wyłonić najlepszego.

FAQ

Rozgrywki odbędą się 16-18 września 2022 na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Areną zmagan będzie II piętro Bloku Gier Elektronicznych, gdzie będzie można zarówno spróbować swoich sił, jak i obejrzeć turnieje.

Do uczestnictwa w Mistrzostwach uprawniony jest każdy posiadacz wejściówki trzydniowej bądź innej wejściówki obejmującej dzień właściwy zmagań uprawniającej do wejścia na teren festiwalu.

Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność.

Zgłoszenie do udziału następuje automatycznie w momencie wypełnienia formularza zgłoszeniowego (dostępny na miejscu), a następnie przystąpienia do fazy kwalifikacyjnej.

Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody – szczegóły wkrótce 🙂

Zawodnicy mogą korzystać z własnych kontrolerów spełniających wymagania zawarte w regulaminie, które przed zawodami zostaną sprawdzone i oznakowane przez sędziów.

Turniej odbywać się będzie na wersji PAL Tetrisa na konsole NES (producent: Nintendo).

PROGRAM ZAWODÓW

 

Tetris Klasyczny

16.09.2022 (Piątek)

18:00-22:00 – kwalifikacje do turnieju (tylko stanowiska wynajmowane)

na pozostałych stanowiskach Wolna Gra

17.09.2022 (Sobota)

10:00-16:00 – kwalifikacje do turnieju (stanowiska ogólnodostępne i wynajmowane)

17:00-19:00 – 1 / 8 finału

19:00-20:30 – ćwierćfinały

20:30-21:15 – półfinały

21:30-22:00 – mecz o III miejsce

22:00-22:30 – finał

22:30 – rozdanie nagród 

 

Tetris Nowoczesny

16.09.2022 (Piątek)

18:00 – 24:00 – zgłoszenia do turnieju

17.09.2022 (Sobota)

08:00 – 10:00 – zgłoszenia do turnieju cd.

10:00 – 16:00 – turniej

 

*godziny mogą ulec zmianie

Tak! Turniej Tetrisa Klasycznego będzie streamowany na kanale Twitch ClassicTetrisPAL – najważniejszym kanale poświęconym tej wersji Tetrisa Klasycznego.

Osobą odpowiedzialną za organizację i przebieg zmagań jest:

Krzysztof Foryst Dąbrowski, nr tel. (+48) 605 587 291, krzysztof.dabrowski@copernicon.pl

Regulamin - Tetris Klasyczny

Konsola: Nintendo Entertainment System Gra: Nintendo Tetris (nie Tengen)

 

Gracze mogą korzystać ze swoich oryginalnych, standardowych, niezmodyfikowanych kontrolerów NES. Zamienniki są dozwolone, dopóki stanowią one odwzorowanie oryginalnego designu.

 

KWALIFIKACJE

  • Runda kwalifikacyjna odbywać się będzie w sobotę na 6 stanowiskach ogólnodostępnych oraz 2 stanowiskach na wynajem NES. O godzinie 16:00 nastąpi informacja o ostatniej grze kwalifikacji. (gracze, których gra trwa w momencie sygnału mogą ją dokończyć)

  • Uczestnik może wykonać tyle prób, ile tylko chce, o ile pozwoli na to liczba stanowisk oraz czas spędzony w kolejce.

  • Uczestnik może też skorzystać ze stanowiska wynajmowanego (liczba ograniczona, cena 20 zł) – po zajęciu miejsca na stanowisku wynajmowanym uczestnikowi przysługuje godzina nieprzerwanego czasu gry. Uczestnik wtedy jednak dobrowolnie rezygnuje z przystąpienia do kwalifikacji na stanowiskach ogólnodostępnych.

  • Kwalifikacje odbywają się w trybie rozgrywki A i początkowym poziomie trudności 9 lub wyższym.

  • W momencie zakończenia rozgrywki z dowolnego powodu na stanowisku ogólnodostępnym, uczestnik podnosi rękę, czeka na pojawienie się obsługi, a następnie wychodzi ze strefy zmagań,by następny uczestnik mógł zająć miejsce

  • Runda kwalifikacyjna wyłoni układ 16-osobowej drabinki turniejowej pojedynczej eliminacji.

 

FINAŁY

Finały odbywają się na żywo, zgodnie z kolejnością meczy w drabince turniejowej.

  • Każdy mecz składa się z maksymalnie pięciu gier. Pierwszy gracz, który wygra trzy z nich, przechodzi do kolejnej rundy.

  • Gracze grają na tym samym początkowym poziomie trudności trybu rozgrywki A. Poziom trudności rund nieparzystych wybiera wyżej notowany gracz. Poziom trudności rund nieparzystych wybiera niżej notowany gracz. Dostępne poziomy uzależnione są od rekordu życiowego (PB) zawodnika – jeśli takiego nie można wykazać, wykorzystywany jest wynik z kwalifikacji:

  •  

Poziom

Dostępność (zakres PB słabszego gracza)

9

0 – 300’000

12

200’000 – 400’000

15

300’000 – 600’000

18

500’000 – bez ograniczeń

  • Gracze rozpoczynają grę na sygnał Sędziego. Sędzia także rozsądza spory.

  • Rundę wygrywa gracz o wyższym wyniku. Jeśli jeden z graczy zakończy rozgrywkę, a drugi gracz ma wyższy wynik, runda jest uznana za zakończoną. Jeśli drugi gracz ma niższy wynik, runda trwa do momentu, aż drugi gracz zakończy grę lub przegoni wynik swojego przeciwnika.

  • Jeśli gracz spauzuje grę lub spowoduje awarię sprzętu, przegrywa rundę. Jeśli konsola bądź telewizor ulegnie awarii sam z siebie, a różnica między graczami jest niższa niż 300 tysięcy punktów, runda zostaje powtórzona

 

Turniej składa się z ⅛ Finału, Ćwierćfinałów, Półfinałów, Meczu o III miejsce i Finału. Finał składa się z maksymalnie siedmiu rund. Pierwszy gracz, który wygra trzy z nich, zostanie uznany zwycięzcą zawodów.

 

Poza zwycięzcą zawodów zostanie przyznany też tytuł Mistrza Polski. W wypadku, gdy Zwycięzca zawodów nie jest obywatelem lub rezydentem Polski, mogą zostać rozegrane dodatkowe mecze, które wyłonią najlepszego gracza w kraju.

 

KLASYFIKACJA FINAŁOWA

Klasyfikacja finałowa będzie określana na podstawie:

  • rundy, do której dotarł gracz

  • liczby wygranych rund w przegranym meczu

  • wyniku kwalifikacji

Klasyfikacja ostateczna oraz przebieg finałów zostanie udostępniony publicznie.

Regulamin - Tetris Nowoczesny

Konsola: PC/Switch/XBox Gra: Tetris Effect: Connected Tryb: Zone Battle

 

Gracze mogą korzystać ze swoich kontrolerów. Na miejscu będzie dostępne przynajmniej jedno urządzenie danego typu (komputer, Nintendo Switch, XBox Series X/S) mogące obsłużyć grę w wersji. W wypadku wersji na Nintendo Switch, gracz może korzystać ze swojej konsoli.

 

ZGŁOZENIA

  • Gracz zgłaszając się, podaje swój gamertag w grze oraz wersję, z jakiej będzie korzystał na zawodach.

  • Na podstawie SR graczy, zostaną oni rozmieszczeni w drabince podwójnej eliminacji.

 

DRABINKA

  • Zawody zostaną przeprowadzone zgodnie z drabinką podwójnej eliminacji – dopiero druga porażka zawodnika eliminuje go z turnieju.

  • Zawodnicy mają obowiązek rozegrania swoich meczy jak najszybciej. Mecze nierozegrane do określonego czasu zostają rozstrzygnięte na rzecz zawodnika z wyższym seedem.

  • Zawody zostaną rozegrane w trybie Zone Battle do 5 wygranych

 

KLASYFIKACJA FINAŁOWA

Klasyfikacja finałowa będzie określana na podstawie:

  • rundy, w której gracz został wyeliminowany

  • liczby wygranych rund w przegranym meczu

  • wyniku kwalifikacji

Klasyfikacja ostateczna oraz przebieg finałów zostanie udostępniony publicznie.

Organizatorzy

Współpraca