Konkurs "Kryształowe Pierniki"

Konkurs "Kryształowe Pierniki"​

W tym roku Stowarzyszenie Larpunk zajmujące się naszym blokiem larpowym przygotowało dla Was specjalną gratkę, Zapraszamy na Coperniconowy Konkurs larpowy!

Nieważne czy jesteś doświadczonym mistrzem gry, dopiero zaczynasz prowadzenie opowieści czy stawiasz pierwsze kroki jako gracz, możesz spróbować swoich sił w rywalizacji!

Więcej informacji znajdziecie na wydarzeniu konkursu tutaj
Regulamin dostępny tutaj

Prezentujemy gry finałowe!

Podwodna Orkiestra - Karolina "Karbon" Borowiec

Opis Fabuły Larpa:
Ryby mają głos! I to jaki wspaniały! Kolorowe melodie rozbrzmiewają wśród fal jak jedno bicie serca ich wykonawców.
Muzyka spaja wszystkich członków podwodnej orkiestry, ale podczas prób do ich najwspanialszego występu, harmonia zostaje zaburzona.
Każda płotka i każdy szczupak znają takie szanowane nazwiska jak monsieur Węgorzewski czy madame Mantasza; z licznych dram i afer w jakie ciągle się wplątują, ale tym razem nawet pozornie bezproblemowi członkowie zdają się maczać łuski w tej sprawie. Emocje sięgają zenitu, a więc muzycy robią co muzycy umieją najlepiej- wyrażają swoje przeżycia za pomocą muzyki. Niech zatrzęsie się koralowiec! Niech usłyszą nas na powierzchni! Symfonia musi trwać, a karasie wiadomo co.

Opis Larpa:
Feel-good, pełna nadziei historia mieszkańców dna oceanu, którzy szykują najwspanialszą symfonię, jakiej świat nigdy nie usłyszy. Relaksacyjny Larp o wyrażaniu emocji, komunikacji oraz pozytywnej małości jednostki we wszechświecie. Gracze wcielą się w role różnych antropomorficznych podwodnych zwierząt, które będą mogły wyrazić siebie za pomocą muzycznych instrumentów.

Dodatkowe informacje:
Dolny limit wiekowy larpa to 14 lat. Mechaniki bezpieczeństwa green, yellow red. Gracze powinni mieć przy sobie naładowane urządzenia z dostępem do internetu.

Opis Fabuły Larpa:
W rodzinnej posiadłości, zbierają się członkowie rodziny Sykes, aby pożegnać niedawno zmarłego sir Gregorego, głowę rodu Sykes oraz otworzyć pozostawiony przez niego testament. Jednakże ceremonię przerywa nagłe odkrycie zwłok. Zamordowana zostaje osobista pielęgniarka Sir Gregorego pracująca w posiadłości – Mery Keppel. Na miejsce zbrodni zostaje wezwany komisarz Hammond, a każda z osób przebywająca na zamku zostaje podejrzana o dokonanie zabójstwa. Czy komisarz odkryje motyw popełnionej zbrodni oraz aresztuje sprawcę? Jak zginał sir Gregory? Ciało sir Gregorego zostało wydobyte z samochodu, którym jechał w niedzielę wieczorem na spotkanie klubu brydżowego. Ze względu na obfite opady oraz niedostosowanie prędkości pojazdu do warunków panujących na drodze, samochód zjeżdżając ze zniesienia, zboczył z trasy i wpadł do jeziora. Rodzina, przyzwyczajona do późnych powrotów Sir Gregorego z klubu, o jego nieobecności poinformowała policję dopiero nad ranem, mimo, że Pan Barnes (notariusz i przyjaciel rodziny) dzwonił do posiadłości w niedzielę około godziny 21, gdyż niepokoił się nieobecnością sir Gregorego na spotkaniu. O godzinie 10:00 rano, czasu lokalnego pracownik posiadłości spostrzegł samochód sir Gregorego zanurzony w jeziorze i natychmiast wezwał policję na miejsce wypadku.

Opis Larpa:
Zabójczy testament to czarna komedia osadzona w realiach życia brytyjskiej arystokracji XXI wieku. Gra o wyciąganiu rodzinnych brudów na powierzchnię. Pełna przerysowanych postaci, ludzkich tragedii i dramatów. Gra jest w całości immersyjna, czyli sprawia by gracze wczuli się w swoje role, tak jakoby sami odczuwali dane sytuacje. Postacie graczy będą wystawione na liczne dylematy moralne oraz istniejące między nimi konflikty, które skłaniają do odgrywania dramatycznych scen pomiędzy nimi.

Dodatkowe informacje:
Dolny limit wiekowy gry to 16 lat. Obowiązuje mechanika bezpieczeństwa green-yellow-red, słowo “pax” i symbolika off-game. Gra nie przewiduje mechaniki seksu.

Gra porusza tematykę dyskryminacji, lgbt+, używek, walki o władzę, konfliktów rodzinnych, wulgarny język, sceny przemocy.

Mile widziane czarne eleganckie stroje.

Opis fabuły larpa:
Otwierasz oczy. Twoją świadomość zalewa ciemność. Nagle rozbłyskują przed tobą strumienie ciągnących się w nieskończoność zielonych liczb, znaków, niezrozumiałych komend i wzorów. Zamiast porannego budzika w głowie rozbrzmiewa echo ciężkich i dynamicznych muzycznych dźwięków. Mija kilka długich sekund, zanim dotrze do ciebie pierwsze wypowiedziane gdzieś obok zdanie — gdzie my jesteśmy? Mrugasz kilka razy, zanim zaczniesz rozróżniać kontury sylwetek. Jeszcze moment i dostrzegasz innych, ich strach, nerwowe gesty, pytające spojrzenia. Osoby wokół ciebie są zdezorientowane i niepewne — dokładnie tak jak ty… Rozbłyski i znaki prześlizgujące się po ich twarzach wzbudzają w tobie niepokój. Chcesz się wylogować, ale standardowe polecenie nie chce działać. Chcesz wywołać panel pomocy, ale odpowiada ci głucha cisza. Nic nie działa. Serce zaczyna bić szybciej. Robi ci się gorąco. Zaczynasz panikować! Chcesz krzyczeć! Czy wciąż jesteś w Systemie?!

Opis larpa:
„Matryca” to osadzony w niedalekiej przyszłości cyberpunkowy larp inspirowany dziełami z serii „Matrix” oraz cyklu „Modyfikowany węgiel”. Osoby biorące udział w larpie wcielą się w różne postacie (w formie avatarów) przebywające w wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi w pierwszej połowie XXI wieku. W momencie rozpoczęcia gry poziom wiedzy o wydarzeniach ze świata gry będzie niski zarówno dla postaci, jak i dla osób grających. Scenariusz zakłada kilka warstw fabularnych możliwych do odkrycia i eksplorowania w trakcie gry. Należy spodziewać się gry skupionej na intrygach, spiskach, zagadkach, motywach kryminalnych, indywidualnych i częściowo sprzecznych ze sobą motywacjach poszczególnych postaci, możliwych twistach i nagłych zmianach, które mogą powodować zaskoczenie w postaciach i osobach grających. Możliwe są również sceny akcji i walki odgrywane w zwolnionym tempie (nawiązujące do filmowego slow-motion).

Dodatkowe informacje:
Dolny limit wiekowy gry to 16 lat. Obowiązują mechaniki bezpieczeństwa: słowa bezpieczeństwa, OK Check-In, Look down.

Gra porusza tematykę: odgrywania scen przemocy, wulgarny język, dyskryminacji lub wykorzystania, atak hakerski, bunt maszyn, pozbawienie wolności, terroryzm. Scenariusz gry nie jest transparentny, a jego założeniem jest zaskakiwanie osób grających. Jeżeli obawiasz się wystąpienia twoich triggerów, to przed zapisaniem się na grę sugerowany jest kontakt z osobą prowadzącą larpa.

Warto wspomnieć, że jest to larp, który zakłada wcielanie się więcej niż w jedną postać, więc wymaga od graczy rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy osoby grającej, dynamicznej zmiany charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry i gotość grania postacią o odmiennej płci.

Mile widziane będą stroje utrzymane w stylistyce neo noir lub cyberpunk oraz kolorach czarnym i białym (w dowolnych proporcjach, zestawieniach i stylach).

Opis fabuły larpa:
Tajemnicza zbudowana ze szkła wieża szeptów, potężny moloch w dzielnicy fabrycznej iglicy, tuż nad dystryktami mieszkalnymi drowów. Od wieków zagadka dla historyczek, badaczek i innych członkiń siostrzeństwa akademickiego. Niemożliwa geometrycznie budowla stała się domem, miejscem pracy, miejscem narodzin i śmierci dla wielu. Chociaż tego ostatniego nikt nie wypowiada głośno wśród gawiedzi.
Twoje życie zawsze naznaczone było piętnem urodzenia się jako mroczna elfka. Ty i twoi pobratymcy w większości zamieszkujecie niższe poziomy Iglicy, gdzie krzywdzące promienie słońca nie są w stanie was dotknąć. Jednak ci, którzy żyją nad wami, nie robią tego dla waszego komfortu, robią to, bo w zamierzchłych czasach podbili wasze miasto.
Aelfirskie Dominium, dumnie nazywające siebie Wysokimi Elfami od stuleci ciemięży Mroczne Elfy przy użyciu siły i magii. Kontrolują niemal każdy aspekt waszego życia, od wyklucia, przez przymusową służbę, na tym co stanie się z twoim ciałem po śmierci kończąc.
Poznałaś grupę osób żywiących nienawiść do oprawców równie gorącą jak twoja, razem knuliście, spiskowaliście, przeprowadzaliście zamachy, aby zmienić kajdany hierarchii pętające waszą społeczność. Nazwaliście się Służbą… jednak niepoddańczą wobec Aelfirów, a Służbą wobec waszej tajemniczej bogini księżyca.
Dzisiejsza akcja to kulminacja waszych wysiłków i zwieńczenie powstania, które rozpaliliście w tej dzielnicy. Biedni, ciemiężeni, zdenerwowane mroczne elfy powstali przeciwko straży Iglicy oraz posiadaczom Aelfirskim. Polała się krew, podpalono ulice, wybito szyby. Zamieszki stały się nie do okiełznania. Tak jak planowaliście. To pozwoliło waszej grupie włamać się do Wieży Szeptów.
Jeszcze przed świtem spróbujecie obalić dekadenckiego Aelfirskiego Oligarchę, kontrolującego nienaturalną moc wieży. To dzisiaj dotrzecie na jej szczyt owiany sekretami.
Czy starczy wam wytrwałości, uporu, siostrzeństwa i rozumu, aby dokończyć to, co zaczęliście? Czy jesteście gotowi poznać prawdziwą makabrę i grozę tyranii Aelfirów? Czy jesteście gotowi na konsekwencje?
Stojąc przed wrotami, spoglądasz na swoich towarzyszy, zatrzymujesz wzrok na każdym z nich na ułamek sekundy, wiesz, że dzięki tym odważnym towarzyszkom i towarzyszom za chwilę rozegra się ostatni akt rewolucji.
Mimo zgiełku i zmęczenia wracasz myślami kilka lat wstecz, do małego, zatęchłego pomieszczenia, które służyło wam za konspiracyjne miejsce spotkań. Widzisz zmęczone twarze towarzyszy oświetlane nędznym ogarkiem świecy. Przeszłyście różne ścieżki życia, Aelfirska okupacja doświadczyła każdą z was w inny sposób, ale przyświecał wam jeden wspólny cel: Wyzwolenie. Coraz intensywniejsza wrzawa walki wyrywa cię z zamyślenia, czas przeć naprzód, za towarzyszy, za tych którzy położyli na szali swoje życie, za tych, których już z nami nie ma i za Wolność, w imię Zemsty, w imię waszego Ludu!

Opis larpa:
„Rewolucja Wieży Szeptów” to larp paragrafowo-narracyjny, rozgrywający się w klimacie weird fantasy z elementami steampunku silnie inspirowany systemem i uniwersum rpg „Iglica — miasto musi upaść”. Opowiada o końcowej fazie rewolucji przeciwko tyranii. Larp stawia na interakcję między graczami. Śmierć postaci gracza nie oznacza końca rozgrywki dla danego gracza, śmierć jest potrzebna i „martwy” gracz dalej może uczestniczyć w scenie, pozyskując drobny fragment wiedzy o wieży, świecie, czy danym miejscu. Przewidujemy oddanie w ręce graczy broni bezpiecznej jako akcesorium, natomiast sama walka między graczami (o ile do takiej dojdzie) odbywać się będzie na zasadach przedstawionych w czasie warsztatów.

Dodatkowe informacje:
Gra tylko dla pełnoletnich graczy. Obowiązuje mechanika bezpieczeństwa w postaci słów bezpieczeństwa i fade to black.

Larp porusza tematykę: strasznych lub obrzydliwych elementów, wulgarny język, dyskryminację lub wykluczenie, sceny przemocy, używek, biedę, śmierć, samotność, choroby w tym psychiczne, kanibalizm, przemoc wobec dzieci.