Program - Blok konkursowy

Poniżej znajdziesz atrakcje odbywające się w ramach bloku konkursowego, po kliknięciu w nazwę punktu programu rozwinie się jego opis. Możesz też skorzystać z poniższych przycisków, żeby wrócić na stronę główną programu i wybrać inny blok lub wyświetlić tabelę wszystkich punktów. 

UWAGA: Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w konkursach prosimy zapoznać się z regulaminem dostępnym poniżej!

Sala konkursowa 1

PIĄTEK

Pokaż nam swoją wyprawkę szkolną!
Różdżka, szaty, kociołek – to podstawowe wyposażenie ucznia Hogwartu. A ty, masz swoją szkolną wyprawkę? Udowodnij, że jesteś gotowy/a do rozpoczęcia roku szkolnego w Szkole Magii! Wyślij nam zdjęcie swojego kufra i pokaż, co byś zabrał/a ze sobą na rok nauki!
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Świat się zmienia i rozwija, więc magia też musi! Wymyśl swoje własne zaklęcie, które będzie skrojone na miarę XXI wieku. Wymyśl magiczne słowo, opisz gest do wykonania różdżką i opisz działanie zaklęcia.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Uniwersum Star Wars słynie z różnorodności planet, ras, gatunków, kultur i zwyczajów. Wybierz swoją ulubioną planetę (lub wymyśl własną), narysuj albo stwórz dowolną inną techniką nową roślinę, która będzie pasować do klimatu owej planety. Krótko opisz cechy tej rośliny, środowisko oraz nadaj jej nazwę.

Szary wilk na zielono-białym tle, złota róża na zielonym polu, czerwony i trójgłowy smok na czarnym tle… Z łatwością rozpoznajesz te symbole rodowe, prawda? A gdyby twój ród istniał w Westeros, to jak wyglądałby twój symbol? Zaprojektuj i wyślij nam swój pomysł wykonany dowolną techniką plastyczną. 

„Wesoły Poszukiwacz Przygód”
Wszyscy znamy historie postaci, które zaczynają się od wybicia całej wioski przez gobliny. Pora to zmienić! Wymyślcie historie postaci, która jest nasycona pozytywnymi emocjami. Nie każda historia musi zaczynać się od tragedii.

W Toruniu doszło do dziwacznego zdarzenia. Młody profesor matematyki, Janek Jaśniegwiazda, został zamieniony w posąg tuż koło wejścia do Wydziału Matematyki i Informatyki UMK. Nikt nie wie jak do tego doszło, ale plotka głosi, że sprawca powiązany jest z dalekim kuzynem Jaśniegwiazdy, słynnym oceanologiem, Jotaro Kujo. Czyżby była to robota wrogiego Standa?
Konkurs plastyczny – Narysuj lub stwórz dowolną techniką oryginalnego Stand Usera i jego Standa, którzy stoją za zdarzeniem. Nie zapomnij wymyślić dla nich odpowiednich nazw i opisać jak działa Stand.

SOBOTA

Krasnoludki, krasnoludy czy krasnale. Każdy inaczej interpretuje czy wyobraża sobie te postacie. Wyobraź sobie, że nagle zamieszkują oni w Toruniu. Jak by żyli, gdzie dokładnie by mieszkali, jakie byłyby ich relacje z mieszkańcami Torunia? I jak się w ogóle pojawili w Toruniu?
Oto miejsce na twoje przemyślenia młody krasnoludzki kronikarzu.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Farby i pędzle, podkłady, oleje. Niezależnie od tego co malujesz i w jakiej skali – potrzebny jest warsztat. Pochwal się swoim stanowiskiem pracy! Wyślij nam zdjęcie swojego warsztatu.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Tengwar to system znaków stworzony przez Tolkiena do zapisu języków Śródziemia. Każdy zna kształt tych liter, wielu z was na pewno próbowało przynajmniej zapisać swoje imię tym sposobem. A zastanawialiście się, jak wyglądałoby słowo COPERNICON? Teraz macie niepowtarzalną okazję! Zapiszcie to słowo w Tengwar i wystylizujcie na nowe logo Coperniconu. Technika pracy plastycznej jest dowolna.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Tardis – niebieska policyjna budka, to najbardziej rozpoznawalny motyw związany z Doctorem Who. Praktycznie każdy fan ma swoją Tardis – w postaci naklejki, tapety na telefonie, plakatu na ścianie, figurki… Może ktoś z was ma swoją własną replikę w ogrodzie? Pochwal się swoją własną Tardis i wyślij nam jej zdjęcie. Zaskocz nas formą, skalą lub kompozycją. Dla najlepszej pracy przewidziane są nagrody!
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Stań się superbohaterem! Stwórz kostium z rzeczy, które masz pod ręką w swoim pokoju. Zaprezentuj się, podając też swój pseudonim oraz supermoc, którą władasz.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

W każdym mieście przyda się zespół Superbohaterów, nawet w Toruniu. Wyobraź sobie, że możesz wybrać zespół złożony z 5 Superbohaterów z dowolnego uniwersum (DC, Marvel, the Boys, Umbrella Academy a może nawet My Hero Academia – wszystkie opcje dozwolone!). Kto to będzie i dlaczego? z Jakimi wyzwaniami będą musieli się zmierzyć? Kto będzie ich liderem? Puść wodzę wyobraźni i opisz nam najbardziej toruński superteam.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Wyobraź sobie, że budzi się w Tobie twój wymarzony Quirk. Opisz go nam i wytłumacz jak chciałbyś go wykorzystywać. Czy swoje moce wykorzystałbyś do zostania profesjonalnym bohaterem i do ratowania świata? Czy może wolałbyś, żeby to było coś, co ułatwiłoby lub uprzyjemniło Ci twoje zwykłe codzienne życie? Nie ma złych odpowiedzi, zaskocz nas swoim pomysłem!
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

„Wioska Ukryta w Liściach”, „Wioska Ukryta w Piasku”, „Wioska Ukryta w Skałach” czy „Wioska ukryta we Mgle”. A gdyby to w Polsce istniała ukryta wioska shinobi, to jak powinna się nazywać? Zaskocz nas nietypowym, kreatywnym pomysłem na nazwę i zaprojektuj prosty symbol rozpoznawczy dla swojej wioski. Dla zwycięzcy przewidziane są nagrody.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Zaprojektuj medalion dla wymyślonej przez Ciebie wiedźmińskiej szkoły i opisz krótko czym się ta szkoła charakteryzuje. Technika pracy plastycznej jest dowolna.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Z jakim jeszcze potworem mogliby zmierzyć się bracia Winchester? Jak należałby nowego potwora pokonać? Opisz krótko swój pomysł wraz z uzasadnieniem.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Kolejna osada potrzebuje twojej pomocy! Zaznaczę Ci ją na mapie.
Wymyśl swoją postapokaliptyczną osadę i jej krótką historię. Z jakimi problemami musi radzić? I w jaki sposób należy jej pomóc? Wyślij krótki opis poprzez formularz.
Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na terenie konwentu.

Pickle Rick… ale inaczej? Wyobraź sobie, że Rick zmienił się w jakiekolwiek inne warzywo, owoc lub potrawę. Co by to było? Jaki najbardziej absurdalny pomysł przychodzi Ci do głowy? Narysuj swój pomysł i wyślij przez formularz.

NIEDZIELA

Serdecznie dziękujemy za wszystkie zgłoszenia konkursowe! Z przyjemnością prezentujemy zwycięskie prace oraz ich autorów!

Możesz też wybrać jeden ze znajdujących się niżej przycisków żeby przenieść się do innego bloku programowego.

Regulamin Konkursów w bloku konkursowym

  • 1 Postanowienia ogólne
  1. Organizatorem konkursów realizowanych w ramach bloku konkursowego, zwanych dalej “konkursami” jest Stowarzyszenie Miłośników Gier i Fantastyki „Thorn”, ul. Adama Mickiewicza 61, skr. poczt. 7, 87-100 Toruń, NIP: 8792668337.
  2. Treść poszczególnych konkursów ogłaszana jest w ramach programu na stronie https://copernicon.pl/program/konkursy/
  3. Formularze zgłoszeniowe będę dostępne dla uczesników w dniach 24-25 września 2021r.
  4. Rozstrzygnięcie konkursów i ogłoszenie zwycięzców nastąpi w niedzielę 26 września 2021r.
  5. Dla zwycięzców konkursów przewidziane są nagrody w postaci voucherów do wykorzystania w sklepie Coperniconu.
  • 2 Zasady konkursów
  1. W konkursach może wziąć udział każdy uczestnik Coperniconu z wyłączeniem organizatorów Coperniconu.
  2. Każdy uczestnik ma prawo do zgłoszenia jednej pracy w ramach jednego konkursu.
  3. Zgłoszenie konkursowe musi być wykonane samodzielnie.
  4. Wszystkie zgłoszenia konkursowe należy zgłaszać poprzez odpowiedni formularz. 
    1. formularze zgłoszeniowe będą “ukryte” na terenie wirtualnego konwentu w aplikacji Gather.town – instrukcje, gdzie należy szukać formularza, będą zamieszczone w opisie konkursu.
    2. dostęp do formularzy konkursowych będzie można uzyskać również w punktach informacyjnych.
    3. wszystkie zgłoszenia konkursowe zbierane będą za pomocą google forms.
  • 3 Forma i ocena prac konkursowych
  1. konkursy organizowane są w trzech podstawowych formach:
    1. fotograficznej
      1. zdjęcie musi być wykonane samodzielnie
      2. zdjęcie należy wysłać w formie cyfrowej (format .jpg/.jpeg/.jpe/.png) poprzez odpowiedni formularz
      3. zdjęcie nie powinno przekraczać rozmiaru 5 MB
      4. preferowana nazwa zgłoszonego pliku to: [nazwa konkursu, twoje imię i nazwisko]
    2. plastycznej
      1. technika pracy jest dowolna
      2. praca musi być wykonana samodzielnie
      3. pracę najlepiej wysłać w postaci skanu, jednak fotografia pracy jest również dopuszczalna 
      4. pracę należy wysłać w formie cyfrowej poprzez odpowiedni formularz (format .jpg/.jpeg/.jpe/.png/.gif/.bmp) 
      5. praca nie powinna przekraczać rozmiaru 5 MB
      6. preferowana nazwa zgłoszonego pliku to: [nazwa konkursu, twoje imię i nazwisko]
    3. opisowo-literackiej
      1. praca może mieć maksymalnie około 3000 znaków ze spacjami (ok. jedna kartka A4)
      2. pracę należy wysłać w formie cyfrowej poprzez odpowiedni formularz (format pdf/.doc/.docx/.odt lub plik google docs)
      3. praca nie powinna przekraczać rozmiaru 5 MB
      4. preferowana nazwa zgłoszonego pliku to: [nazwa konkursu, twoje imię i nazwisko]
  2. Oceną prac konkursowych zajmują się organizatorzy Coperniconu.
  3. Ocenie podlegają głównie kreatywność, pomysłowość i spójność z zadanym tematem. Wpływ na ocenę ma również kompozycja i estetyka pracy.  
  4. Wyniki konkursów są niepodważalne.
  5. Wyniki konkursów są jawne – zgłaszający wyraża zgodę na publikację swojej pracy wraz z imieniem i nazwiskiem.
  6. Nagrodę w postaci vouchera otrzymuje wyłącznie zdobywca pierwszego miejsca.
  7. Organizatorzy będą kontaktować się ze zwycięzcami najpóźniej 26 września 2021r. do godziny 23.59 w celu przekazania voucherów.
  8. Vouchery będzie można wykorzystać w sklepie Coperniconu do 27 września (poniedziałek) 2021 r. do godziny 23.59.
    Niewykorzystane w terminie Vouchery przepadają.
  9. Darmowa wysyłka nagród możliwa jest jedynie na terytorium Polski.
  10. Nagrody nie podlegają wymianie.
  • 4 Postanowienia końcowe
  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.
  2. Uczestnicy konkursów wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych, w tym imienia, nazwiska oraz adresu email w celu uczestnictwa w konkursie, prezentacji prac konkursowych oraz kontaktu ze zwycięzcami.
  3. Zwycięzcy wyrażają zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych, w tym dodatkowo adresu zamieszkania i numeru telefonu w celu otrzymania nagród rzeczowych. 
  4. Uczestniczy z chwilą nadesłania pracy konkursowej przekazują nieodpłatnie niewyłączne prawa majątkowe do utworu (pracy konkursowej) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania nadesłanego utworu lub utworów bez względu na technikę, ilość oraz wielkość nakładu.
  5. Uczestnik zobowiązany jest nie umieszczać w pracy konkursowej treści naruszających prawa osób trzecich w szczególności praw autorskich. W razie naruszenia uczestnik ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenie wobec osób trzecich.
  6. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo niepublikowania prac, co do których zachodzi podejrzenie naruszenia praw osób trzecich.

załącznik nr 1

Klauzula Informacyjna

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych uczestników jest Stowarzyszenie Miłośników Gier i Fantastyki „Thorn”, ul. Adama Mickiewicza 61, skr. poczt. 7, 87-100 Toruń, NIP: 8792668337, e-mail: stowarzyszeniethorn@gmail.com.
  2. W sprawach związanych z danymi proszę kontaktować się poprzez  e-mail stowarzyszeniethorn@gmail.com i dopiskiem w tytule [DANEOSOBOWE]
  3. Dane zostały pozyskane bezpośrednio od uczestników w ramach uczestnictwa w konkursie, które niniejsza klauzula dotyczy
  4. Zakres przetwarzanych danych obejmuje następujące kategorie:
  • dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, zdjęcie (jeśli uczestnik je wykona))
  • dane kontaktowe (adres email)
  • inne dane przekazane przez uczestnika w związku z uczestnictwem w konkursie
  1. Podanie danych osobowych jest niezbędne do uczestnictwa w konkursie.
  2. Dane będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia oraz utrzymania kontaktu z uczestnikiem po zakończeniu konkursu, a także w celach promujących konkurs oraz dla celów publicznej atrybucji nadesłanych prac w zakresie do tego niezbędnym tj. jedynie dane identyfikacyjne
  3. Dane będą przechowywane przez okres 2 miesięcy.
  4. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom odpowiedzialnym za organizację konkursu oraz wysyłanie nagród
  5. Uczestnik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania w sposób określony w pkt. 2.
  6. Uczestnik ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie  z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  7. W przypadku gdy uczestnik uzna, że przetwarzanie dotyczącego jej/jego danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawne, ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczypospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.