Program - Blok RPG

Poniżej znajdziesz atrakcje odbywające się w ramach bloku RPG, po kliknięciu w nazwę punktu programu rozwinie się jego opis. Możesz też skorzystać z poniższych przycisków, żeby wrócić na stronę główną programu, i wybrać inny blok, wyświetlić tabelę wszystkich punktów lub przenieść się od razu do listy programu odbywającego się w sali RPG 2 i RPG VIP [ENG]. 

Sala RPG 1

PIĄTEK

Postaram się odpowiedzieć na tytułowe pytanie: Jak grać (nie prowadzić, tylko grać) w retro RPG, żeby się od nich nie odbić. Przedstawię parę sztuczek, które doświadczalnie wypracowałem, a dzięki którym próg wejścia do świata retro będzie dużo niższy.

„Age of Sigmar”, czyli najnowsza odsłona uniwersum Warhammera jest w naszym kraju znana o wiele słabiej niż jej starsze rodzeństwo. Tymczasem już niebawem w przedsprzedaży powinna pojawić się polska wersja „Soulbounda”, czyli RPGa, który zabierze nas właśnie do Ery Sigmara. Czemu warto odwiedzić Osiem Krain i zostać Duszosplecionym? Tego dowiecie się na prelekcji od Jaxy z RPGowej Alchemii.

Seryjni Mordercy są w popkulturze wszechobecni i często pojawiają się w postaci antagonistów dla głównych bohaterów historii. Wrzucanie ich w sesję jako zwykłych złoli jest jednak dość przeciętnym pomysłem. Seryjni mają bowiem ciekawą historię do opowiedzenia, a sesja oparta o próbę ich złapania może w ciekawy sposób tę historię opowiedzieć, bez zabierania spotlightu graczom. A ponieważ uważam się za samozwańczego eksperta w ich dziedzinie – zapraszam na prelkę. 

Na prelekcji rzecz jasna nie będziemy kręcić filmu. Opowiem za to o tym, jak na sesję RPG przenieść uniwersalny model tworzenia fabuły stosowany w literaturze i filmie. Dzięki zastosowaniu struktur sesje są O CZYMŚ – opowiadają spójną historię, dotykają osobistych wątków postaci i są znacznie ciekawsze dla graczy. Problem w tym, że pisząc książkę albo kręcąc film z góry znamy jego przebieg i zakończenie. Jak zatem stosować je grze fabularnej? Omówię to na własnych przykładach. 🙂

SOBOTA

Skyrima kojarzy każdy bywalec konwentów. Graliście? A może udało Wam się pograć w Obliviona, ESO lub starego, dobrego Morrowinda? Chcielibyście poznać lepiej świat przedstawiony w tych grach? Jak powstał świat, jak można zostać Bogiem, kim były Aedry i Daedry? Jeśli chcecie się dowiedzieć, serdecznie zapraszam na moją prelekcję! 🙂

Jako fan Świata Mroku, spędziłem godziny na czytaniu o lore, o tych dziwnych potworach i ich dziwniejszych historiach, ale to właśnie Changeling: The Dreaming prawdziwie chwycił mnie za serce. Ta gra, w której mogę naprawdę być kim chcę, w świecie gdzie mogę wrzucić dowolną rzecz, ponieważ pozwala na taką kreatywność, z intuicyjnym systemem magii, który pozwala na wszystko… Ta gra w końcu pokazała mi tęczę, w świecie gdzie miał być tylko mrok.

Jak napisać i odgrywać postać, której cały świat jest podporządkowany jednej idei, tak aby nie wyglądało to karykaturalnie? Czy fanatyk zawsze musi być bezrozumnym idiotą? Czego winni są niewinni?

Wampiry to pasożyty. Potrzebują ludzi, żeby nie umrzeć z głodu, i wielkich aglomeracji, żeby nasycić swoje ego, spędzając lata na budowie imperiów. Przez 30 lat swojego istnienia, Wampir: Maskarada pokazał nam wiele różnych miast, lecz to Chicago zawsze było perłą w koronie. Co w nim takiego, że wciąż tam wracamy? Po co w ogóle korzystać z gotowca? O tym będzie ta prelka.

W tym roku ukazała się najnowsza odsłona Dworów Końca Świata. Otwieramy nową linię wydawniczą z nową mechaniką odświeżonym settingiem i zupełnie nowym standardem wydania. Przedstawię Wam grę, która łączy w sobie mroczne fantasy, powieść płaszcza i szpady, romans awanturniczy i sagę pokoleniową. Grę nie tyle o polityce czy władzy, a o budowaniu własnego dziedzictwa i zaufaniu pomiędzy Waszymi bohaterami.

Świat Wampira: Maskarady słynie ze swojego zawiłego, 30 letniego lore. Wbrew pozorom, nie jest ono jednak takie straszne, o czym będzie można się przekonać, odpowiadając na pytania z gier video, RPG, oraz z L.A. by Night

Na tym spotkaniu będziecie mieli okazję poznać, posłuchać i porozmawiać z Markiem Mydlem, przedstawicielem Wydawnictwa Galakta zajmującym się liniami gier fabularnych OBCY oraz Mutant: Rok Zerowy. Produkty, plany wydawnicze, stan prac, pytania… Wszystko, co chcecie wiedzieć, a boicie się zapytać.

Nasza prelekcja skupi się na tym, czym i jak inspirować się przy tworzeniu swoich własnych elementów świata przedstawionego podczas prowadzenia sesji rpg- a pokażemy, że inspiracją może być wszystko.

30 minut pogadanki o tym, jak i dlaczego akurat w ten sposób projektowane są podręczniki do erpegów. Po co w ogóle jest projekt. Czy chodzi tylko o to, żeby upchnąć jak najwięcej na jednej stronie, czy też projekt może być takim samym nośnikiem treści jak tekst i ilustracje? Trochę przykładów mniej lub bardziej znanych. Przykłady dobrych i złych praktyk. Na koniec zaś otwarta dyskusja, podczas której chętnie odpowiem na pytania.

NIEDZIELA

Loch nie zawsze musi być kompleksem podziemnych korytarzy, pułapka przepaścią z dnem najeżonym kolcami, a nagroda złotą koroną Króla Smoków. To przede wszystkim forma scenariusza, która jak każda, ma swoje zasady i uniwersalne motywy, mogące być z łatwością przeniesione na dowolny setting. Opowiem o tym, jak konstruować dobry loch, zarówno na jedną sesję, jak i całą kampanię, na czym się skupić, tworząc loch „na szybko” i czym są OnePageDungeony : -)

Uwielbiam grać muzyką i już od swoich pierwszych sesji traktowałem ją jako jeden z najważniejszych elementów wokół którego można budować klimat.
Jak puszczać muzykę, żeby pomagała, a nie przeszkadzała?
Jak ją dobierać do scen?
Czy używać utworów o innym klimacie?
Z wokalem czy bez wokalu?
To tylko kilka tematów, które poruszę na prelekcji, więc jeśli zależy Ci na graniu z muzyką – na pewno skorzystasz 🙂

Witam. Od paru lat prowadzę wolontaryjnie sesje w ośrodkach kuratorskich i domach dziecka. Staram się rozpropagować nasze piękne hobby. Jeżeli chcecie posłuchać paru ciekawych historii albo zastanawiacie się sami nad takim wolontariatem to zapraszam na prelkę 🙂 

Pewnie wiele razy zamawialiście na sesji „złoty trunek”, albo „krasnoludzkie mocne”. Nic w tym złego… no chyba, że liczyliście na realizm.
Podczas prelekcji krótko opowiem, jak wyglądało piwo i jego produkcja w czasach, z których czerpie fantasy – od średniowiecza, po późną nowożytność. Dlaczego nie było złote, dlaczego było mętne, ile miało alkoholu i kto w ogóle je pił – tego się dowiecie.

Copernicus Corporation wydaje RPG od lat i są to tytuły dobrze Wam znane. Dark Heresy, Warhammer Fantasy Roleplay i Witcher to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. W tej chwili pracujemy nad wieloma projektami, z którym większość powinna ukazać się jeszcze w tym roku. Pozwólcie więc, że opowiem Wam o postępach linii wydawniczych, które już są otwarte oraz nadchodzących Age of Sigmar, Conanie i Wrath & Glory.

Sala RPG 2

PIĄTEK

Najstarszy polski konkurs na scenariusz do RPG w wersji kieszonkowej! Podczas prelekcji opowiem o technikach, które pozwolą Ci napisać przygodę pełną emocji i wyborów w zaledwie godzinę. A zaraz po prelekcji – klawiatura w dłoń! Masz 60 minut na stworzenie scenariusza wykorzystującego ściśle tajne konkursowe hasła. Wszystkie przygody zostaną przeczytane i omówione przez jurorów Quentina, a na autora / autorkę najlepszej pracy czekają nagrody.

SOBOTA

Erpegowe Dżem to spotkania, w ramach których doradzamy i pomagamy sobie nawzajem w tworzeniu gier fabularnych. Każdy może przyjść z własnym projektem, opowiedzieć o nim i nad nim popracować.

Kiedy rodzicami zostali gracze z lat ’90 i jednocześnie pojawiły się możliwości łatwego publikowania na DriveThruRPG zaczęły pojawiać się pierwsze gry RPG przeznaczone dla kilkuletnich dzieci. Jedną z gier, które się wtedy pojawiły było Hero Kids, która bardzo szybko osiągnęła wielki sukces. W tej prelekcji przedstawię ten system, opowiem o specyfice grania z dziećmi i moich własnych doświadczeniach. Pokażę też jak można w HK Creators Guild łatwo publikować materiały wasze i waszych dzieci.

Gry fabularne to niesamowity sposób spędzenia wolnego czasu, a myśląc o przyjemnościach dobrze jest skupić się na przyjemnych aspektach grania w RPG. Nie będę narzucał jedynej i słusznej prawdy, bo takiej nie ma, ale przedstawię mój punkt widzenia na gry fabularne, jako formy spędzania wolnego czasu w zespole, grupie, a przede wszystkim drużynie. Porozmawiamy o metagrze, tworzeniu bohaterów oraz o współpracy graczy z mistrzem gry.

Kontrowersyjne tematy mogą obejmować zarówno kwestie religijne i / lub polityczne, jak i tematy o wysokiej zawartości moralnej i emocjonalnej. Dokonamy przeglądu niektórych, które są uważane za istotne w polskim erpegówku i które dotyczą różnych podmiotów społecznych.

Świat Mroku miał być antytezą dla D&D. Radosne fantasy z systemem klasowym stanęło naprzeciw mrocznemu urban fantasy, które pozwalało tworzyć „realne” postaci. Co więcej, World of Darkness był głęboko zaangażowany społecznie, jasno mówiąc o realnych miejscach i ich problemach, używając wampirów, żeby pokazać korupcję, wilkołaków, żeby pokazać zagładę ekologiczną, magów, żeby pokazać potrzebę ciągłego rozwoju i wielu innych. WoD to powiedział, ja chcę przypomnieć. Zmiana nadejdzie dzięki walce.

Czy słynne „To ja go tnę” jest najbardziej złożonym opisem z ust Twoich graczy? A może wręcz przeciwnie – opisują działania postaci bogato, by mimochodem zmienić świat gry na swoją korzyść? Na przykładzie systemu Genesys opiszę, jak można angażować graczy we współtworzenie świata gry i oddać im tymczasowo prowadzenie narracji. Jednocześnie pokażę jak ta mechanika radzi sobie z trzymaniem kreatywności graczy w ramach, by nie doprowadzić do chaosu na sesji.

Sala RPG VIP [ENG]

PIĄTEK

This practical exploration of how our imaginations works, and how to harness the strength of our thoughts, will guide you and equip you with tools to create stronger, more creative stories. It all starts with a giant banana.

SOBOTA

Worldbuilding – What do you need versus what you think you need
How much worldbuilding can you do? A lot! Too much in fact. So, how little worldbuilding can you do? This question and many more will be answered in this talk on worldbuilding specifically to enable you as the worldkeeper to grow and benefit from what you`ve created rather than get lost in your own lore.

Zapraszamy na niepowtarzalna okazję na rozegranie sesji w 5 edycję D&D prowadzonej przez Guya Sclandersa prowadzącego kanał „How to be a Great GM”. Sesja odbędzie się z wykorzystaniem Dungeon Fog (wymagana przeglądarka Chrome). Konieczne będzie wcześniejsze przygotowanie postaci na poziomie 5 (zgodnie z Podręcznikiem Gracza).
Obowiązują wcześniejsze zapisy – ilość miejsc ograniczona.

Możesz też wybrać jeden ze znajdujących się niżej przycisków żeby przenieść się do innego bloku programowego.